Anketa mezi vyučujícími: Co by měl student žurnalistiky dostat pod stromeček?

Vánoce se blíží svižným krokem, a tak si naše redakce pro vyučující na Katedře mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky Univerzity Palackého přichystala anketu. Otázka byla pro všechny stejná „Co byste přáli (nejen) našim studentům pod stromeček?“

 

 

 

 

PhDr. Petr Orság, Ph.D. – vedoucí katedry

Já bych všem studentům žurnalistiky přál pohotové pero, každý novinář by ho měl mít. Dále aby nezapomínali kriticky myslet, aby zvládali naši současnost, a schopnost pojmenovávat věci správnými slovy.

 

 

Mgr. Jiří Vrba

Nic hmotného bych nikomu nepřál. Každý si může koupit výrobek jaký chce. Já bych přál, aby studenti dokázali rozeznat, která média lžou a mystifikují, a dávali pozor na to, že celý svět je ve vleku médií, které neuvěřitelně křiví charaktery lidí, a k tomu vám žádná technika nepomůže.

 

Lea Traplová – sekretářka katedry

Tak já bych jim přála třeba bleskobrk Rity Holoubkové, aby s sebou nemuseli tahat diktafony.

 

 

 

Mgr. et Mgr. Karel Páral

Já jim přeji nějaký pěkný a kvalitní papír a nějaké parádní pero, aby si mohli v klidu poznamenávat život a jeho běh kolem.

 

 

 

Mgr. Viktor Jílek, Ph.D.

Já bych jim přál nějaký mobil s LTE internetem, dobrý notebook, a pak ještě knihy, třeba ke kolokviu ze stylistiky (smích).

 

Mgr. Petra Chvojková, Ph.D.

Hmotného asi nic. Já jim spíše přeji čas na studium, protože to je důležitější než materiální věci. Případně hodně čaje, kávy nebo energetických nápojů, aby pomohly zůstat při tom studiu bdělí.

 

 

Věra Bartalosová, šéfredaktorka Mediator1

Přeji všem neprůstřelné vesty, které odrazí i rány z pušek na novináře a schopnost vyjadřovat se tak trefně a originálně, že se jejich články budou číst celé místo projíždění výběru titulků na sociálních sítích. Především ale aby si svou práci užili, protože pokud se nedostanou do vleku mocenských struktur či nerezignují na opisování cizích článků a překlápění tiskových zpráv, je to to nejlepší povolání na světě. A taky předplatné Marketing&Media, aby častěji sledovali, co se v tom mediálním rybníčku děje (spiklenecké mrknutí).

Přidat komentář